søndag 29. januar 2012

Pre-seed

Etter en merkelig og lang periode, med hormonell tull og lureri fra kroppen sin side, selv uten pergo og i pausemnd, så tar jeg en ny pausemnd fra pergo. Jeg må bruke monitoren og lese kroppen, og få den i balanse igjen før jeg eventuelt tar den siste pergo-trippen...
Etter tips så har jeg invistert i glidekremen pree-seed.

Dette skal liksom være en glidekrem i seg selv, men som ikke dreper sædcellene. Samtidig så skal den hjelpe sædcellene å svømme i mål. Det ligner det naturlige eggløsningssekretet.

Så da får vi håpe at DETTE kan hjelpe... Her prøver vi ALT!!

Og så har monitoren tidlig i denne perioden vist 2 prikker, altså nesten eggløsning. Så no er jeg i den spesielle fasen av måneden. Krysser fingrene for alle faktorer slår inn nå. At vi treffer tidspunktet perfekt, at eggløsningen skjer som vanlig, at cellene til mannen min svømmer godt i pre-seed kremen og finner frem til egget mitt. OG at de blander seg og at egget fester seg i livmorveggen. OG at det holder seg fast der. Mange tilfeldigheter som skal klaffe. Sjansene er små, og oddsa imot oss, men vi prøver jo likevel. Denne gangen også!
Helgen er overstått, ny uke i vente. Gleder meg allerede til neste helg og fri. Merker at jeg og kroppen min trenger litt VÅR og VARME nå!!!
Håper alle har hatt en fin helg! :)

3 kommentarer:

  1. Hei
    Ville bare si at jeg krysser fingrene for dere og for at alt klaffer denne måneden. Spennende med pre-seeden da :)

    SvarSlett
  2. Hei du! Så gøy å få svar fra en annen blogger også! :)
    Smugtitter på bloggen min mens jeg er på jobb, så jeg skal med bedre tid se på bloggen din også!
    Rakk å lese at du er i prøveperiode du også, at du har vært gjennom 2 aborter i 2011. Det var fryktelig trist. Men det er så godt å lese at du er ved godt mot og som du skriver så har du lett for å bli gravid, så da krysser jeg fingrene for at det klaffer og den vesle klamrer seg fast neste gang! :)
    "På det 3'dje skal det skje" :)

    Pre-seed er spennende greier ja. Litt kjipt å stroppe det oppi hver gang vi skal ha sex, så det blir litt sånn uspontane greier, men det går greitt! Klør ikke av den, så da prøver jeg iallefall denne perioden. Og kanskje neste ;)

    Takk for dinne kryssede fingrer! :) <3

    SvarSlett
  3. Hei igjen

    Jeg har lest på bloggen din en stund, siden du lenka til barnimagen. Dette prøvingen kan jo bli litt altoppslukende, og siden det er begrenset hvor mye man snakker om sånt, så syns jeg det er fint å lese om hvordan andre opplever det.

    Det har vært et ganske tungt år for meg ja, men vi får tro det ordner seg til slutt. Takk for trøstende ord.

    Håper eggløsningen snart er unnagjort da, og at "bolledeigen" blir bra. Jeg har forreste eggløsning i løpet av helga selv :)

    SvarSlett