torsdag 5. januar 2012

Merkelig start

Nå har vi endelig fått internett igjen etter stormen Dagmar som har herjet i landet. Så da kan jeg blogge litt igjen.
Denne perioden så hadde jeg ikm 11. desember. Begynte med testpinner når monitoren spurte etter det.
Men faktisk så synes jeg merke et kraftig stikk og typisk eggløsningssmerter den 16. desember!! Men når jeg begynte teste etter el, altså 17., så hadde jeg ingen utslag der, bare nivå 1 (lav) Og slik var det inntil dag 12. Da kom jeg til nivå 2. (middels) Der har jeg vært da siden 22. desember. Tenkte at julehelgen var kosehelga denne mnd. Men ble ingen nivå 3. Så gikk jeg tom for pinner 1. juledag. Har stått på og kosa oss vi, i tilfelle... Men så kom pinnene i posten på dag 25. (i går)Tok en test på kvelden, men fikk ikke testet i monitor. Den ble KNALL positiv iflg strekene. Altså eggløsningspinne. Hadde litt slimete utflod dagen før også. Teststreken var sterkere enn kontrollstreken. Så da var jeg glad vi hadde kost oss natta før... Men det ble ingen kos i går dessverre. :( Men tok en graviditets billigstrimmel før jeg la meg. (teit testetidspunkt) men den var negativ selvsagt.
Eggløsningstesten i dag tidlig var også positiv i flg strekene! Begge strekene like sterke i dag. Men monitoren viste da rett ned på nivå 1. (??)
Konklusjon:
Enten så har monitoren vært for lenge uten pinner, så i dag valgte denn tross positiv strek på eggløsningstest å droppe ned. Er jo på dag 26, skal jo egentlig blinke m fra i dag...
Eller så er eggløsningen over, selv om det ikke ser slik ut på pinnene.
Jeg har altså enten hatt en forsinket eggløsning, sånn at jeg er "ferdig" i dag. Eller så er det noe annet...

Har lest at mange har fått positive el tester rett før ikm fordi de er gravide. Og har også lest at folk har hatt el slim-lignende utflod ved graviditet. (Før ikm)
Men med negativ test i går kveld, og den dumme testen i monitoren som ikke viste el i dag tidlig, så vet jeg nok at det er eggløsningen som er forsinket.

Men tenk så håpefull jeg ble i går da, før jeg fikk negativ graviditetstest!!

Har vært kvalm i går og i dag også. Noe som igjen argumenterer både for og imot graviditet. Jeg blir jo kvalm ved eggløsningen... Og rett før ikm...

Søren, dette er tortur! :(
Liker ikke...

Så nå har jeg bestemt meg for at jeg kanskje må vente 2 uker til ikm, med nye dager med symptomjakt...
Men er likevel så teit at jeg kommer til å ta en billigstrimmel i morgen tidlig. Jeg skal til noen venninner og drikke vin i morgen kveld. Og lørdag skal jeg og mannen på nabofest...

Så ja, det var en merkelig start på 2012... Stormfull start med mye rart.
Kan jo være "Dagmar" som har tulla med psyka mi også. Den var veldig skummel så...

Ellers skal jeg begynne på trening igjen til helgen. Hatt en måneds pause derifra også gitt...

Klem fra babywisher

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar