søndag 8. januar 2012

Helgen overstått, ny uke i anmars

Fredag tok jeg en graviditetsbilligtest. Den ble negativ. Som forventet. Ble likevel skuffet selvsagt.
Men da dro jeg til venninnene mine og drakk vin som planlagt. Lørdagen var jeg og mannen hos noen naboer. Ble litt vin da også gitt.
I dag er jeg bare fyllesyk. Også som forventet...

Men altså, i dag er jeg på dag 29. Ikm for meg er alltid fra dag 28-31. Ingen tante har kommet på besøk. Men enten så kommer hun nå disse dager, ellers så kommer hun ikke før om en drøy uke, hvis eggløsningstestene stemte denne uka her... m'en på monitoren har ikke kommet opp ennå heller... Rart...

Merkelig å ikke ha "kontroll" over syklusen min, jeg som er vant til å ha regelmessig tr og el. Får bare vente på tanta denne uka. Evt ta en ny test til helgen om jeg ikke har fått besøk.

Nå skal jeg bare rense kroppen denne uka, med sunn mat og sunn trening, være med venner og shoppe litt. Så kanskje helgen kommer fortere enn vanlig. :)

7 kommentarer:

  1. Hei igjen! Er kjipt å med all ventingen men krysser fingrene for at mensen ikke kommer denne mnd! Jeg hadde en syklus på 40 dager i min pause mnd.. Pleier å ha 32 til 36. Pergo kan nok klusse litt til men håper selvsagt det ikke trenger å være sånn for deg:-) ellers har vi lykkes etter dobbel pergo! Uvirkelig:-) så har jeg litt troen på det Peer seed greiene vi brukte! Merket ingen forskjell fra sånn som det pleier å være før mensen. Ingen symptomer og samme mensenkviser! Symptomene kom etter ikm for meg. Så ikke mist håpet om du ikke kjenner noe spes! Synes du har en veldig fin blogg og skal følge deg videre. Håper det snart er din tur!! Mari

    SvarSlett
  2. Hei Mari!
    Hva? Har dere klart det? :) Så utrolig hyggelig å høre! Gratulerer sååå masse! :) :)
    Pree seed, det høres interessant ut. Siden jeg har en mistanke om at kroppen min ikke liker spermen til mannen min, de få som kommer seg "oppover"...
    Hvor kjøpte du det? Er det krem? Får kanskje prøve å hjelpe til litt på den måten også! ;) Skal jo til på pergo igjen neste periode...

    Ja, det kan være at det er pergoen som kødder til syklusen min nå i pausemåneden. Siden jeg fikk 2 egg forrige måned, så kanskje jeg ikke hadde noen nå... ;)
    Eller at eggløsningen ble veldig forsinket.
    Får bare brette opp ermene og satse på neste periode igjen...

    Så du hadde ingen symptomer før etter ikm?
    Når testet du da? Og hva merker du nå?
    Hvor langt er du på vei?

    Du og du, dette var hyggelig, Mari! Grattis nok en gang! :)

    SvarSlett
  3. Pre seed, er det forresten "bare" et glidemiddel som ikke skader sædcellene?
    Eller skal det hjelpe sædcellene å komme frem i tillegg?

    SvarSlett
  4. takk for det:-) Pree seed er et amerikans produkt tror jeg så må kjøpe det på nettet. Jeg kjøpte det via billige-tester.com. Står det både skal virke som glidemiddel(og det er et utrolig bra glidemiddel som kjennes helt naturlig ut) og i tillegg lager det ett miljø som sæden skal trives i. Er noe med ph verdi, og så etterlikner det eggløsningsslim som hjelper sæden oppover:-)dobbel pergo er vel hovedgrunnen til at vi lykkes tenker jeg men skader jo ikke ihvertfall;-) Det eneste jeg merket før ikm var at jeg hadde litt klumper i brystene, noe jeg ikke pleier å ha. Ellers var de litt ømme som de pleier å være. Hadde akkurat samme kviser også som jeg pleier. Ble helt satt ut da jeg fikk opp en svak strek og klarte ikke helt tro på det! Tok masse tester og måtte til slutt kjøpe en sånn digital hvor det står med skrift for å klare å tro på det:-) Tok test ca på ikm dag, mulig en dag før. Litt usikker på når jeg hadde eggløsning. Ca to dager etter hadde jeg kraftige magesmerter som ved mensen men enda litt sterkere. Ble da litt engstelig men det er visst normalt at det skal tøye litt. Så sånn holdt det på ca frem til uke 6 med gjevne mellomrom. Nå er jeg i uke 7 og kjenner ikke så mye nå. Er litt øm i brystene og småuggen av og til, ellers merker jeg ikke så mye. Men alt dette er jo veldig forskjellig fra gravid til gravid.

    SvarSlett
  5. Tror jeg må kjøpe sånn jeg også! Skader ikke å prøve, som du skriver. Prøver jo alt annet også, så... :)
    Når svømmerne er litt ustabile, så kan det jo være greitt med en ekstra rutjsebane! :)

    Så spennende dere har måttet hatt det, med alle testene, og den digitale! De menskrampene synes jeg er heeelt unødvendig siden de gjør en så usikker. :( Skulle ikke vært så like pms symptom! Tuller for mye med hodene våre.
    Men sånn er det bare, hadde litt sånn jeg også når jeg var gravid for 5 år siden. Jeg var 1-2 dager over, kjente smerter og trodde tanta kom. Det gjorde den da ikke. Smertene ble litt mer stikk og sånt etterhvert. Husker ikke om det var så mye de neste ukene.
    Brystene mine bruker være ømme i varierende grad. Ofte rett etter el, eller ca 1 uke etter, eller rett før ikm. Eller ikke i det hele tatt. Men pleier forsvinne 1 dag før ikm eller på ikm dagen. Så dem "stoler jeg ikke på" :)

    Utrolig hyggelig å lese om deg, og det mener jeg virkelig! :) Håper du skriver hvordan det går videre også, så vi holder kontakten! :)

    Jeg har hatt menssmerter i 2 dager nå. er litt kvalm i ny og ne. Så det er som det pleier før ikm. Bare at nå vet jeg ikke helt når ikm er.
    Etter boken og etter mine vanlige sykluser så er ikm 2-3 dager på overtid. Men etter antatt eggløsning, om den var, så er det kanskje 1 uke til.
    Så her er det bare å vente.
    Skal likevel teste fredag viss den ikke har dukket opp.

    Dere får kose dere masse med det lille frøet fremover, og at det vokser seg stort og flott, og at du ikke får så mye plager! :)

    Klem

    SvarSlett
  6. hei igjen! ja den er absolutt å anbefale! Synes uansett det er ett bra produkt. Pleier å svi og klø litt etter mye sex tidligere, akkurat som om jeg reagerte på sæden.. dette ble helt borte den perioden med pre seeden. Ja var veldig spennende men ble ikke som jeg hadde trodd det skulle bli;-) Tok ett par dager før jeg klarte å innse at vi faktisk hadde klart det! Men som sagt så kjente jeg veldig lite til det i starten. Håper det ikke er mensen som er på vei hos deg da! Og er jo positivt dere har klart det tidligere! Er jo bare ett spørsmål om tid da før det skjer igjen:-) Takk for lykkeønskninger og skal følge mer videre her!

    SvarSlett
  7. Hei
    Ja, da skal jeg se om jeg skal bestille dette i neste pp. Høres ut som det skal passe bra, mtp svie og kløe også, for det er jeg også plaget med.
    Man blir nok litt engstelig fra første positive antydning til helt klar positiv test. Må liksom få det "bevist"...

    Ja, vi har klart det før, men mista i uke 7.
    Så har det altså gått 5 år nå da, uten resultat, så det begynner å tære, for å si det sånn. Men får bare prøve å tenke positivt videre... Eneste man kan gjøre det! :)

    Fint at du vil følge med videre her! Kjekt med tilbakemeldinger!

    Klem

    SvarSlett