onsdag 12. oktober 2011

Negativ test, negativ dag...

Dag 26 i dag, og monitoren min blinker "M". Det vil si at jeg må kjøpe inn tamponger og smertestillende.
Det er liksom det som er regelen på disse monitorene. Det blinker gjerne 3-4 dager før tanta kommer hos meg.
Men pga mensmurringen som er så intens så tok jeg en test i dag tidlig. Mest bare for å få bort tankene mine på at "tenk hvis det er noe der nå?!"
Slik ble resultatet: (bare 3 timers oppspart urin pga jeg var på do inatt)


Kvitt kvitt kvitt... Negativt negativt negativt! Grrrrr...!!!

Merker at jeg er dritt lei av disse testene som ser lik ut hver måned. Likevel MÅ jeg teste et par dager før ikm hver mnd. I tilfelle...:(
Føler nå at pergotime og hormonstyr er bortkastet denne måneden også.

Googlet forresten om det å ha mensmurringer som bivirkning av pergotime lenge før ikt. Fant meg selv som spurte om det samme for 2 år siden på et forum!! Måtte le litt, og så le litt ironisk, og så ble jeg oppgitt.
Glemmer fort gitt!

Så hos meg er bivirkningene: Mye mensmurringer fra ca 1 uke før ikm, litt deppa og nokså snarsint egentlig, og litt mer utflod enn vanlig. Brystene mine er ikke ømme i det hele tatt, bare littegrann i brystvortene nå mot ikm.

Nå kan jeg ihvertfall se tilbake til dette innlegget senere når jeg lurer på noe om bivirkninger...

Nå tar jeg meg en STOR kopp svart kaffe...!!! :( :(

4 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har:) Fin måte og få ut opp og nedturene sine på. 5 år er lenge som prøver... Jeg er selv en sliter, og er inne i min 19 prøveperiode. Vi står på venteliste på IVF, og håper å gå igang med det snart. Er dere på venteliste?

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for det! Ja, det er en veldig god måte å få ut opp og nedturene sine på.
    Godt frem mot ikm, og kanskje ikke så veldig akkurat dagene etter tanta har komt. Går litt i en liten boble da.
    Er på dag 28 i dag, tok en test. Negativ den også. Murrer i magen gjør det også, så vet hva slags helg jeg går i møte! :(

    19pp er altfor lenge det også! Når man prøver så er ofte også 3pp for lenge... Men våre 5 år har vært som prøvere helt på egenhånd igrunn. Dårlig med "hjelp" på lokalt sykehus. Har fått pergotime som ikke hjelper meg (har jo eggløsning selv) og så har jeg tatt LAP, som jeg spurte om selv. Er liksom litt høy den dørstokkmila til IVF for oss da... :(

    Men så spennende at dere er på venteliste da! Hvor er det? Og er det lang ventetid fra legen melder dere inn?
    Hvor gamle er dere?

    Vi skal i samtaletime til gynekologen i november. Da spørs det om ikke vi også må til med IVF om det skal bli noe baby på oss.

    Ønsker dere lykke til videre! Og skriv gjerne igjen og fortell hvordan det går.

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! Veldig fin blogg du har:-) Er selv prøver i 9 pp så er jo ikke så lenge men kjenner på frustrasjon ved de negative testene hver mnd.. Er selv ett produkt av fem års prøving og kom meg frem i en tett eggleder som hang og slang, så stå på videre! Kommer til å være bilde av en positiv test her en dag;-)

    SvarSlett
  4. Hei du!
    Takk for det. Fint med tilbakemeldinger!
    Er ikke så god på utforming av blogg, og kanskje ikke verdens flinkeste skribent, men tanker er godt å få skrevet ned og dele. :)
    9pp er lenge nok det! Stå på!
    Måtte smile litt når du skrev om deg selv, så flink du var å finne frem til egget gjennom den tette egglederen som hang og slang! ;)
    Og etter 5 år! Da er det kanskje håp "i et hengende snøre?" hos meg også da? Ha..ha..ha ;)

    Jeg håper du slipper å gå gjennom utredninger og mye lenger prøving. Men om du må gjennom det, så stå på kravene dine og hiv deg uti det! :)
    Ha en fin fredagskveld!

    SvarSlett