fredag 16. september 2011

Status Q

Så, dagen kom endelig. Det vil si at jeg har vært til samtale med lege.
Første han spurte om var om jeg har vært gravid før. (?) Jeg mistet jo for 5 år siden, alt står i journalen min! Så jeg ble litt paff. Og han spurte så om jeg ville gå på hormonstimulerende (pergotime)
Han mener blodprøvene mine var fine. Jeg har prøvd 3 kurer for 3 år siden, uten resultat. Og jeg HAR eggløsning hver måned, men han mente det vil øke sjansene.
Til spørsmål om Crinone svarte han at det hadde han ikke trua på, og mente at pergotime var tingen.
Og til spørsmål om mine kjemiske graviditeter, så var ingenting medisinsk bevist, tross i positive tester som jeg til og med har bilder av. Og da kunne det ikke registreres i journalen, og kunne ikke behandle meg som om det har skjedd

Jeg føler egentlig at dette ikke er en spesialist, men han er visst det. Jeg skal være forsiktig med å "belære" leger, men jeg spurte om forskjellige ting. Om kanskje hormonnivået mitt i luthealfasen er for lite/høyt, som gjør at ikke eggene vil sitte. Han hadde lite tro på det.
Jeg skal ta blodprøver på dag 3 i syklusen min nå. (Har ikke gjort det før, så det er sikkert lurt) Og jeg gjør da alt "forarbeidet" til evt prøverørsbehandling.

Mannen min sine resultater var ikke registrert ennå, så de vet vi ikke. Forrige lege sa at for 2 år siden var kvaliteten veldig dårlig. Men han her mente at det ikke var så veldig dårlig, at der var liv. (leste fra journalen)Hmmm...

Så jeg er på status Q... Men har et hormonprosjekt fremfor meg med pergotime. Det blir et humørsvingingshelvete, men det er vel verdt å prøve. Skal inn igjen om 2 mnd for å se at jeg ikke blir "overstimulert". Så LITT tatt vare på blir jeg jo.

Det finnes nok ingen vidunderkur, en tablett man kan ta, for å lett få baby. Må vel innse det.
Vi to er kanskje en "miss match"- men vi lever i håpet, på år 5...

3 kommentarer:

  1. Noen har hatt problemer med å legge inn kommentarer, så dette er en test av meg selv for å se om jeg får det til.

    SvarSlett
  2. Hei.
    Jeg lurte på om du har prøvd noen form for alternativ behandling? Ser du lurer på om eggene blir befruktet, men at de ikke fester seg, og min fysioterapeut har snakket en del om akkurat det. Vet at en del typer behandling ikke skal være bra, mens andre kan hjelpe nettopp på livmorens evne til å la egg feste seg. For eksempel akupunktur, skal visst kunne hjelpe. Men etter 5 år har du vel kanskje prøvd det meste? Håper det ordner seg for deg i alle fall, jeg kommer sikkert til å titte innom bloggen din for å se hvordan det går med deg.
    Lykke til :)

    SvarSlett
  3. Heisann! Der fikk jeg inn kommentaren din!

    Nei, det har jeg aldri prøvd meg på. Faktisk.
    Det er nok noe jeg må vurdere, før det er for sent.
    Har tatt flere blodprøver nå, AMH bl.a. og så får vi se om der er noe kvalitet på de egga mine, og om der er mange igjen.
    Mannens prøve var dessvere ikke bedre, og dermed ikke bra, så vi er nå litt i tenkeboksen, mens jeg tar pergotime nå. Dag 2.

    Vet ikke om det hjelper at jeg driver å tar akupunktur og pergotime når mannens spermier ikke er så bra. Men når der er LITT liv, så er det vel håp.

    Jeg får tenke på det med akupunktur!
    Takk for tipset! Det er nok noe jeg bare har fortrengt en stund tror jeg.

    Fint at du vil følge med bloggen min! :) Og nå skal kommentarboksen fungere!
    Skal skrive mer i kveld tenker jeg.

    SvarSlett