tirsdag 20. september 2011

Nedslående resultat, og andre prøver er tatt

Nå har jeg tatt blodprøver på syklusdag 3. Det var FSH, østrogen og AMH de skulle teste.
Så da er det bare å vente 1 mnd på svar på dette.
AMH er en blodprøve som kan fortelle meg om jeg har mange egg igjen, og om kvaliteten på disse. Ja, ihvertfall etter det jeg har skjønt. Dette gruer jeg meg skikkelig til å få svar på! Jeg har eggløsning i følge min monitor, og blodprøver, men det kan jo plutselig bli tomt, eller at eggene er ubrukelige! :(

I tillegg har mannen min fått svar på sin sædprøve. Han hadde "noe dårlig" kvalitet for 2 år siden, men legen vår i dag sier den da var helt grei nok. Men nå fikk vi 3 linjer til svar. Der stod det bl.a. at kvaliteten var "ræt dårlig"...
Men vi fikk ikke skjemaet, så jeg vet ikke tallene i forhold til sist. Og de anbefaler prøverør...

Dette ble et lite slag i trynet, for å si det enkelt. Selv om vi burde være forberedt på å "dukke unna" det slaget, for vi visste jo det kom til å komme.

Men videre nå, så tar jeg pergotime på min 2. dag i dag og er igang på pp med pergo. Jeg fikk beskjed om å begynne på dag 3 til 7. (trodde det var vanlig fra 5-9?) Ser ikke helt vits i det i grunnen, viss sædcellene ikke er i toppform. Da hjelper det jo ikke hvor mange gode eggceller jeg har liggende verpeklare!!
Hadde dere likevel tatt pergotime?
Jeg tar det bare for å ha et håpe om at det skal virke. Men ser at håpet for oss svinner hen.

Fikk et tips og påminnelse om akupunktur i en kommentar her. Det skal jeg forske litt på. Jeg surfer veldig mye, så kan jo gjøre det ang dette også.

Så akkurat nå lever jeg i en boble, der vi som par ikke snakker så mye om temaet, unngår det litt. Har merket at mannen ikke har tatt vitaminene sine heller. :(
Vi får prøve å få opp litt spiriten, og prøve se litt positivt på ting. Igjen.

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg vil bare si at jeg setter veldig pris på at mennesker vil dele sine erfaringer rundt et slikt sårt tema. Det er godt og vite at andre "der ute" har det på samme måte.

    Hilsen en som kommer til å følge bloggen din!

    SvarSlett
  2. Ja, det er gjerne "her inne" vi deler slike erfaringer, og kanskje ikke til familie og kjente. Det er veldig sårt for mange, meg inkludert. Så det er veldig godt å få dele tanker, og lese om andre, få råd, gi råd, osv.
    Fint du vil følge med videre på bloggen min.
    Godt å vite at noen "lytter". :)

    God helg til deg!

    SvarSlett