lørdag 26. november 2011

To skritt frem, og ett tilbake, men like håpefull

Da har vi fått tatt inn over oss resultatet og samtalen fra torsdagen. Det viser seg at mannen har dårlig kvalitet på spermien sin, og denne gangen hadde han 8 mill, mot 22 mill sist gang. Så da har det gått kraftig ned siden 2 år siden. Det varierer jo mnd for mnd sier legen, så der er jo liv og håp ennå.
Jeg hadde egg igjen på lager, og har jevnlig eggløsning, ingen overgangsalder på meg ennå, heldigvis.

Undersøkelsen gikk fint, og alt så bra ut. Der var 2 egg som var klare for "dropp", og jeg hadde eggløsning i går, altså dagen etter legetimen. Så vi har iallefall lagt inn aksjer til riktig tid denne gangen også.

Vi fylte ut skjema som blir sendt til St. Olavs. Eneste vi mangler der nå er blodprøver av mannen min. Så når papirene er kommet frem til dem, så  får vi nok en telefon eller et brev om at vi må levere dette før de behandler saken videre. Men det vet jeg ikke om mannen min går med på. Men vi er på en hvilepute nå, til vi hører fra dem.

Vi må finne ut av ting også før vi kaster oss i det. F.eks hva det koster oss, hvordan det praktisk lar seg gjennomføre siden vi bor langt unna sykehuset, sykmelding fra jobb, medisiner etc. Eneste jeg vet er at legen anbefaler ICSI, og ikke ivf...

Det var likevel godt å ha med mannen til sykehuset, og vi var der sammen, og at det var såpass mange gode nyheter, selv om det var en dårlig.
Inntil vi hører noe tilbake, så spiser mannen vitaminer, zink og selen tabletter, og vi får kose oss ekstra sammen rundt eggløsningene. Jeg har en stk pergokur igjen, og skal ta den om 2 mnd. Det blir pausemnd igjen neste mnd.

Klarer likevel ikke å la være å tenke på: Tenk HVIS de to eggene som er på vei nedover nå blir befruktet? TO?! Eller ET? Det hadde vært livets julegave det! :)

3 kommentarer:

  1. Så bra alt ser fint ut hos deg og du muligens har sluppet to egg! Er bra når en vet en har truffet på egget så er det jo bare å vente å se:-) Ang spermantall sa gynekologen min at hun hadde mange pasienter som har klart å bli gravide til tross for lavt antall! Men det kan jo være icsi vil få litt fortgang i det, men er altså fult mulig med 8 mill. Masse lykke til ihvertfall! Her er jeg på dag 11 så vi er i gang med sex hver 2. dag oppskriften:-) -mari

    SvarSlett
  2. Ja, vi satser på at vi har gjort det vi kunne, så får det være opp til spermier og egg å gjøre resten.
    Godt å høre at det er fullt mulig med 8 mill! Det har jo gått en gang før med oss, (sa) men det kan jo være en mnd der var mange flere...

    Du ligger litt etter meg i perioden nå, men du har vel eggløsning i disse dager?
    Jeg fikk det på dag 14 igjen, med pergo. Spent på når du får.
    Masse lykke til dere også.
    Vi får "holde kontakten" i venteperioden da :)

    SvarSlett
  3. Får ikke gjort mer enn det! Ja dere har jo fått det til før:-) Er på dage 15 nå tror jeg men ikke testet positivt på eggløsningstester enda! Hamstret litt fra nettet denne perioden:-) men satser på sex hver 2. dag og speeder opp med litt ekstra når positiv test. Så tester jeg ut noe jeg fant på nettet denne mnd som heter pre seed! skal visst gjøre spermen mer svømmeedyktig,gjør ph`en mer lik sædens og fungerer også som ett glidemiddel. Så får vi se.. hehe. Masse lykke til da! krysser fingrene for klaff!

    SvarSlett