torsdag 10. november 2011

PMS

16. oktober var min ikm dag sist. Men så har jeg ikke målt eggløsning denne mnd så det er litt usikkert når forventet ikm er nå. Men jeg antar el var for 14 dager siden i dag, da jeg merket symptomene.
Det vil si at jeg er rundt ikm nå!! Sånn plutselig!
Sånn er det med pausemåned når man ikke har tellinga på monitoren...

Men jeg har hatt litt ømme bryster, som nå har forsvunne litt i dag. Og så er jeg veldig stressa på jobb, blir lett irritert og grumpy. I tillegg har jeg vært kvalm sånn bygevis... Fryser og hutrer. Så nå har jeg PMS gitt... Pleier være sånn et par dager før tanta kommer. Ikm skal være i morgen iflg eggløsning iallefall.
Jeg har vel bare 1  eller 2 graviditetstester igjen også, så tør ikke bruke opp i morgen uansett. Så jeg tror jeg denne gang venter til søndag... Om jeg klarer!!
Ellers ingen symptomer på noenting annerledes.

Så til uka blir det på'an igjen med monitoren tenker jeg...

7 kommentarer:

  1. Hei!Er ganske nervepirrende den delen av perioden ja;-)Kjenner igjen de symptomene ja. Blir også småkvalm før ikm så er ikke lett å skulle oppdage event graviditetssymptomer! De er nok desverre ganske like som pms..Venter på ikm her i gården også! Kjente ikke så mye til eggløsning som jeg pleier denne syklysen(pausemnd etter pergo)og nå er jeg litt på overtid. Men var hos gyn for to dager siden for å få ny pergokur så jeg skulle ha det klart, og hun så på UL og sa jeg ikke var gravid. Så nei.. men håper jo hun tar feil da selvsag;-) he he. Masse lykke til denne mnd!!! -mari

    SvarSlett
  2. Hei mari! Ja, veldig nervepirrende. Ja, den kvalmen er såååå irriterende. Så bortkastet liksom! Hadde rett med tanke på eggløsningstidspunkt, torsdag for 14 dager siden, for tanta kom i dag tidlig... :( Auuuu, hater mensverk!
    Så nå er det vel virkelig bare å innse fakta: Vi må få hjelp om det skal gå...
    Hvordan går det med deg? Du venter besøk du også nå ser jeg... Håper tanta snur i døra! Håper gynekologen tok feil. Så hun kan "se" om man er gravid så tidlig altså? Den teknologien ass! :) Jeg må også hente ut en ny pergokur på mandag. Jeg skal begynne på min 2. kur nå, og begynne på dag 3. Gruer meg veldig. Blir så veldig oppblåst... Og så er det julebordsesong og trange kjoler..! :( Sukkk.... Men hva gjør man ikke... :(
    Blir glad du følger meg her, kjekt å få tilbakemeldinger og høre hvordan det går med deg også! Vi er jo litt i samme syklus og skal begynne på pergokur igjen denne mnd samtidig.

    Dere får ha masse lykke til!!

    SvarSlett
  3. Så utrolig kjedelig.. Forstår godt du blir nedfor når mensen kommer! Kan være dere trenger litt hjelp for å få fortgang i det ihvertfall. Det positive er jo at medisinen er kommet så langt at det finnes hjelp å få, og at dere ikke har brukt opp dette alternativet allerede:-) For oss tror jeg det blir det prøverør over sommeren om vi ikke lykkes. Tok en test på fredag som var negativ, bare sånn for sikkerhetsskyld da jeg har hatt venninne besøk i helgen og det ble en del alkohol. Men mensen har fremdeles ikke kommet og kroppen er helt rar, så tror pergoen har klusset litt med syklusen min.. Nå vil jeg bare den skal komme så jeg kan komme i gang med pergo jeg også! morro vi er nesten i samme syklus denne mnd ja:-) Bivirkningene er ikke så festlige nei.. he he. Magen blir som en ballong her også! gøy å følge bloggen din! masse lykke til du også!

    SvarSlett
  4. Takk for oppmuntrende ord! :)
    Hvordan går det med deg? Kom mensen eller? Om den gjorde, så er det synd. Men som du skriver så får du kommet igang med pergoen!
    Jeg er på dag 7 i syklusen. Hvor er du i syklusen nå?
    Nå er det bare å glede seg til julebordsesong med ballongmage og kviser... :( Sukk...

    SvarSlett
  5. Den kom i dag den. Men var forventet så var like greit så kommer jeg i gang med pergo! Det jeg er veldig fornøyd med når den først var så forsinket er at eggløsning denne syklusen kommer når meg og min kjære skal på helgetur bare oss to:-) Så dag 1 på meg i dag da. Når får du eggløsning med pergo? sist fikk jeg ca på dag 17 så håper på det denne gangen også. Oppblåst mage blir det denne mnd ja! he he. men har jeg hamstret litt produkter på nettet for å ta knekken på de værste kvisene ihvertfall:-)Mari

    SvarSlett
  6. Aiai, den kom i dag ja... Så skjedelig. Men som du skriver så var den forventet, og DA, ja da er det jo bare bra sånn du får komme deg i gang med neste syklus!!
    Kjærlighetstur og eggløsning: DET må jo bare blir bra da! :) Så morsomt når det klaffer slik! Jeg fikk faktisk eggløsning på dag 14 med pergo sist. Men har gått over det før altså.

    Ah, har du funnet et vidundermiddel for kviser? Jeg er ikke sååå plaget, men får noen i kinnene/tinningen, og litt i panna. Men spesielt vinterhalvåret får jeg også på ryggen og brystkassen. Ufh, jeg høres veldig kvisete ut. Det er jeg ikke altså. Men jeg freaker ut av 1 kvise... tross størrelse! :) hehehe!
    Du må gjerne tipse meg med merke og navn på kremer og sånn! :)
    Og i samma slengen, har du noe middel mot kulemager også? :)

    Dag 1, ny periode og ny giv! Lykke til Mari!! :) :) og god helg!

    SvarSlett
  7. Ja er bra når det klaffer helt perfekt av og til:-) Så du starter med pergo på dag 3 så da får du nok litt før meg. Jeg starter på dag 5 pga jeg har lange sykluser vanligvis. Jeg får også kviser på brystet + ett par i kinn og på haka mellom eggløsning og ikm. Går greit å dekke dem til men er jo irriterende likevel.. Så jeg bruker noe som heter Basiron wash fra apoteket som funker veldig bra men tørker ut huden litt så da er det lurt med en god fuktighetskrem. Ellers har jeg brukt en serie som heter Exuvience som funket veldig bra men den er litt dyr. Er sånn fruktsyre i den. Nå fant jeg noe på lookfantastic.com som heter alpha h som er en hudpleieserie også med fruktsyre. Men denne fåes på nett så da blir det billigere:-)Den har jeg ikke prøvd enda da for venter på den. Ellers har jeg forsøk md formulationsserien, men den funket ikke for meg. Ellers er tea tree oil antibaterielt, så kan også finne produkter som inneholder dette. Australien bodycare som du finner på nettet og hos helsekost har produkter med dette. Basiron skal en ikke bruke under graviditet da i følge min lege, så det stopper jeg med når det blir aktuelt. Middel mot kulemage blir vel en superbra hold in strømpebukse;-)Lykke til og god helg til deg også!

    SvarSlett