søndag 19. februar 2012

Tanta kommer snart

Helga har vært helt vidunderlig. Jeg og mannen har hatt kjæresteweekend på hotell, og bare kosa oss maks!
Når jeg kom hjem trykka jeg på monitoren for å se hvor mange dager jeg er i syklusen. Der står det 32, og det blinker "m". Om det da er 1. eller 2. dag med "m" er uvisst, men den monitoren stoler jeg ikke på i det hele tatt denne mnd. Etter mitt hode skal jeg ha mensen til helgen. Men det er vel sant, det blinker en varsellampe, jeg bør gjøre meg klar til mensen. :( Kanskje den kommer litt før enn det hodet mitt sier.

Symptomer denne mnd (uansett hvilke utfall) er veldig ømme pupper etter eggløsning som jeg tror var forrige helg. Det bruker jeg ha av og til, andre ganger ikke. Så det er ingenting å si. Men øm er de...!! Og så har jeg kjent litt stikking, og i dag litt "støl" i magen, litt sånn murring. Jeg tok faktisk en test fredag, siden jeg skulle på hotell og ville unne meg litt vin! Den var selvsagt negativ. Hvorfor GJØR jeg det?!? Er så unødvendig!!

Denne uka blir tøff for meg. Ikke pga av baby-ting, men pga jeg skal virkelig gjøre noe med vekten min. Jeg er ikke overvektig statistisk sett, men litt normal pluss kan man vel si. Og nå har buksene begynt å bli trangere, og jeg spiser som et udyr. Det har jeg altså gjort siden jul, så det er ikke noe annet som gjør det! ;)
Men jeg skal altså begynne i morgen, spise sunt, drikke vann, ligge unna søtsaker og potetgull, og trene mer igjen. Har hatt 2 uker treningsfri...
Så det blir min utfordring nå. Siden jeg ikke får "kul på magen" så vil jeg ikke har store "bilringer" der vertfall!!
Mat og godteri blir litt trøst, men nå skal jeg trøste meg med å få en slank og stram kropp! Jeg vil jo være det OM jeg blir gravid, og om jeg ikke blir det så er det jo godt å kunne føle seg vel fysisk i alle fall. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar